Menu Tab


Marquee

လာလည္ၾကေသာ မိတ္ေဆြအေပါင္း အင္တာနက္သုံးရင္း အက်ိဳး ထူးၾကပါေစ…ဖတ္ဖူးတာေလးေတြကို စုစည္းထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္…မိတ္ေဆြရဲ႕ ပို႕စ္ေလးမ်ား ေတြ႕ခ့ဲရင္ ၾကည္ျဖဴစြာ ပီတိျဖာေပးၾကပါခင္ဗ်ာ……

Wednesday, February 8, 2012

Logo ေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ဖို႔ ဆိုရင္...

Anonymous | Wednesday, February 08, 2012 | Best Blogger Tips


Iconic Logo ဆိုတဲ့ ကုန္ပစၥည္းကိုယ္စားျပဳ အမွတ္တံဆိပ္္ေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ဖို႔ ဘယ္လိုအခ်က္ေတြ လိုအပ္ပါသလဲ။ ဒါကို http://www.davidairey.com/what-makes-a-good-logo/ မွာ ဒီဇိုင္နာ ေဒးဗစ္က ဒီလိုေျပာထားပါတယ္။

1) It’s describable

ဘာကိုေဖာ္ျပခ်င္သလဲဆိုတာ သိသာေစရပါမယ္
2) It’s memorable
အမွတ္ရေနေအာင္လည္း ဖန္တီးရပါမယ္
3) It’s effective without colour
အေရာင္ေတြ မပါဘဲနဲ႔လည္း ထိေရာက္ရပါမယ္
4) It’s scalable
လိုသလိုခ်ံဳ႕၊ ခ်ဲ႕ႏိုင္ရပါမယ္။ အရြယ္အစားက အေရးမပါပါဘူး
5) It’s appropriate
ထုတ္ကုန္ (သို႔) စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ သင့္ေလွ်ာ္မွန္ကန္တဲ့ ဒီဇိုင္းျဖစ္ရပါမယ္။

အခ်က္ (၁) နဲ႔ (၂) က အျပန္အလွန္ခ်ိတ္ဆက္ေနပါတယ္။ Logo တစ္ခုဟာ ဘာကိုေဖာ္ျပေနတယ္ ဆိုတာမထင္ရွားရင္ မွတ္မိဖို႔လည္း မလြယ္ေလာက္ပါဘူး။


နံပါတ္ (၃) အခ်က္ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အေရာင္ဆိုတာ ထုထည္တို႔ ပံုသ႑ာန္တို႔ေနာက္က လိုက္လာလို႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ Logo တစ္ခုကို ဒီဇီုင္းလုပ္ရင္ အေရာင္ကို ေနာက္ဆံုးမွ ထည့္ေလ့ရွိပါတယ္လို႔ ေဒးဗစ္က ဆိုပါတယ္။


နံပါတ္ (၄) အခ်က္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး အေရးပါပါတယ္။ ေဘာပင္တို႔၊ စကၠဴညႇပ္ကလစ္တို႔မွာ အသံုးျပဳတဲ့ Logo ေတြဆို အင္မတန္မွ ေသးငယ္ပါတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ေၾကာ္ျငာဘုတ္အႀကီးႀကီးမွာလည္း ေၾကာ္ျငာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအခ်က္ကိုလည္း မေမ့ထားသင့္ပါဘူး။


ေနာက္ဆံုး အခ်က္ (၅) အရ Logo ဟာ သက္ဆိုင္ရာ ထုတ္ကုန္ပစၥည္း (သို႔) စီပြားေရးလုပ္ငန္း စတာေတြကို ထင္ဟပ္ေနရပါမယ္။ လုပ္ငန္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္ကအေၾကာင္းကိုလည္း ေဖာ္ျပႏိုင္သလို အျခား လုပ္ငန္းတူၿပိဳင္ဘက္မ်ားနဲ႔ ကဲြျပားျခားနားေအာင္ ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ပါတဲ့ အရည္အေသြးေတြ ရွိေနရပါမယ္။


အထက္က အခ်က္ေတြက David Airey ရဲ႕ Logo ေကာင္းတစ္ခုအေပၚ ယူဆခ်က္ေတြပါပဲ။


++++++++++++++


http://www.code-interactive.com/thinker/a112.html ကေတာ့ Logo ေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ဖို႔ အခ်က္ (၄) ခ်က္ လိုအပ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။


1) Follow solid basic design principles

အေျခခံ ဒီဇိုင္းသေဘာတရားေတြ ပါ၀င္ရပါမယ္
2) Be functional
လက္ေတြ႕က်က် အသံုးခ်ႏိုင္ရပါမယ္
3) Represent the company
ကုမၸဏီကို ကိုယ္စားျပဳရပါမယ္
4) Be unique
ထူးျခားထင္ရွားရပါမယ္။

နံပါတ္ (၁) အခ်က္က ဒီဇိုင္းတစ္ခု Logo တစ္ခုဟာ ျဖစ္သလိုေရးျခစ္ထားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ေသခ်ာဖန္တီး ေရးဆဲြထားရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ အဲဒီအတြက္ အေျခခံ ဒီဇိုင္းသေဘာတရားေတြျဖစ္တဲ့ အခ်ိဳးအစား၊ လိုက္ဖက္ညီၫြတ္မႈ စတာေတြကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။


Logo တစ္ခုဟာ ဖိနပ္၊ ေဘာပင္၊ ေဘာလံုး၊ ဦးထုပ္ စတဲ့ေနရာေတြသာမက လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာ၊ တီရွပ္၊ ေၾကာ္ျငာဆိုင္းဘုတ္၊ Website စတာေတြအထိ အသံုးခ်ျခင္းခံရမွာျဖစ္တဲ့အတြက နံပါတ္ (၂) အခ်က္ လက္ေတြ႕က်ျခင္းကလည္း Logo တစ္ခုဖန္တီးရာမွာ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္တဲ့အရာျဖစ္ပါတယ္။


နံပါတ္ (၃) အခ်က္အရ Logo တစ္ခုဟာ သက္ဆိုင္ရာ ကုမၸဏီ၊ ထုတ္ကုန္ စတာေတြကို ထင္ဟပ္ ကိုယ္စားျပဳေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။ Logo ကိုျမင္႐ံုနဲ႔ ေစ်းကြက္တင္ထားတာ ဘယ္လိုပစၥည္းဆိုတာမ်ိဳးပါ သိသာေစႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီးရပါလိမ့္မယ္။


နံပါတ္ (၄) အခ်က္က Logo တစ္ခုဆိုတာ အမ်ားသူငါနဲ႔ ဆင္တူယိုးမွား ျဖစ္မေနပဲ ကဲြျပားျခားနားစြာ ထိုးေဖာက္ဆန္းသစ္ေနရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါပဲ။ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းတဲ့ Logo တစ္ခုဟာ အခ်ိန္ကာလ ေျပာင္းသည့္တိုင္ေအာင္ ထင္က်န္ရစ္ေနသင့္တယ္လို႔ JSB Morse က အၾကံျပဳထားပါတယ္။


++++++++++++++


http://www.thelogofactory.com/library/articles/what-makes-a-good-logo.html မွာေတာ့ Logo ေကာင္းတစ္ခုဟာ အခ်က္ (၇) ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုဖို႔ လိုအပ္ပါသတဲ့။


1) Uniqueness - ထူးျခားထင္ရွားျခင္း


2) Timeless - အခ်ိန္ကာလကန္႔သတ္ခ်က္မရွိျခင္း


3) Gimmick Free - အပိုဖန္တီးခ်က္မ်ား ကင္းျခင္း

ဒီမွာ ဆိုလိုတာက Special FX လို႔ေခၚတဲ့ Bevel Emboss, Lens Flares, Drop Shadow စတာေတြကို မလိုအပ္ရင္ အသံုးမခ်ဖို႔ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေတြ ျပဳလုပ္ျခင္းဟာ 'Putting a Lipstick on a Pig' ၀က္ကို ႏႈတ္ခမ္းနီဆိုးသလိုမ်ိဳးပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

4) Adaptability - အလိုက္သင့္ေျပာင္းလဲ အသံုးခ်ႏိုင္ျခင္း

ဒါက အထက္က ဆိုက္ဒ္မွာ ေျပာသြားတဲ့ Be Functional ဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔ အတူတူပါပဲ။ Logo တစ္ခုကို ေနရာမ်ားစြာမွာ အဆင္ေျပစြာ အသံုးခ်ႏိုင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

5) Scalability - ခ်ံဳ႕ ခ်ဲ႕ႏိုင္ျခင္း


6) Color is Secondary - အေရာင္ကို ဒုတိယဦးစားေပးအျဖစ္ စဥ္းစားျခင္း


7) Appropriate Aspect Ratio & Footprint - သင့္ေလ်ာ္ေသာ အရြယ္ႏွင့္ အခ်ိဳးအစားရွိျခင္း

Logo ေကာင္းတစ္ခုဟာ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ပမာဏ အခ်ိဳးအစားရွိရပါမယ္။ ဒီအခ်က္က့ အထက္ကဆိုက္ဒ္မွာ ေျပာတဲ့ Following Basic Design Principles ဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔ ဆင္တူပါတယ္။

အဲသလိုမ်ိဳး စဥ္းစားဖန္တီးျခင္းျဖင့္ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္တဲ့ Logo တစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္လို႔ The Logo Factory က အၾကံျပဳထားပါတယ္။


++++++++++++


အခုေလာက္ဆိုရင္... Logo ေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ဖို႔ ဘယ္လိုအခ်က္ေတြနဲ႔ ဖန္တီးရမယ္ဆိုတာ စဥ္းစားမိမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ Technique ဆိုတဲ့ နည္းပညာေတြရဲ႕ေနာက္မွာ သိမ္ေမြ႕အႏုပညာဆန္တဲ့ လ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ေတြ ဖန္တီးခ်က္ေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာကို ေမ့မထားသင့္ပါဘူး။ အလ်ဥ္းသင့္ရင္ ႐ိုးရွင္းတဲ့ Logo တစ္ခုကို Photoshop နဲ႔ ဘယ္လိုဖန္တီးမလဲဆိုတာကို ေနာက္လာမယ့္ Tutorial ေတြမွာ ေဖာ္ျပေပးသြားပါမယ္။


ေအာက္မွာ http://www.goodlogo.com/ မွာ Vote ေပးထားတဲ့ World's Top Logo ၂၅၀ ထဲက ထိပ္ဆံုး ၂၅ ခုကို နမူနာအေနနဲ႔ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

No comments:

Popular Posts